Sivut

keskiviikko 30. lokakuuta 2019

Uuden sukupolven luomivärit?

Kun on vuosia tottunut käyttämään sanotaan nyt vaikka, että edellisen sukupolven luomivärejä, nämä nykyiset ovat ihan  eri kamaa. En tiedä, mitä on tapahtunut, mutta kaikissa uusissa ostamissani luomiväripaleteissa pigmentti on ihan eri luokkaa kuin, minkä kanssa olen tottunut työskentelemään. Ennen sai opetella erilaisia tekniikoita ja käyttää välineitä erilaisin tavoin, että sai luomivärien pigmentin näyttämään siltä, kuin sattui haluamaan. Nyt nappaan vähän siveltimen kärkeen ja yhtäkkiä minulla on panda-silmät! En ole tottunut tällaiseen!
Neutraalien palettien kanssa olen joutunut opetelemaan siihen, että lähden ihan reippaasti vaaleimmista sävyistä liikenteeseen ja pikku hiljaa etenen tummempia kohden mahdollisimman pienillä siveltimillä. 
Vähänkään värikkäämpien sävyjen kanssa olen edelleen ongelmissa. Viime aikoina olen käynyt kaikissa juhlissa varmaan sama purppuratahra silmissäni vaikka käyttäisin eri paletteja, koska en vain osaa käsitellä niitä vielä oikein. Alan ymmärtää myös, miksi cut crease on yhtäkkiä niin suosittu. Eihän näihin meikkehin saa kontrastia levittämällä, kun pieni määrä tummaa sävyä suttaa kaiken joka tapauksessa eikä sitä peitä millään muulla sävyllä!
No mennään nyt sitten vielä Halloweenin yli näillä mustelmasilmillä. Ehkä minä vielä tajuan, mitä näillä luomiväreillä oikeasti pitää tehdä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...