Sivut

maanantai 28. lokakuuta 2019

Meikkisiveltimien pesu

Kuinka usein normaali-ihminen pesee meikkisiveltimensä?
Siitä alkaa nyt olla kuukausi, kun ostin tämän siveltimien kuivaustelineen: 
Ja voin muutaman viikon kokeilun perusteella kertoa, mitä siitä oikeasti ajattelen. 
Ensinnäkin, olen edelleen todella tyytyväinen ostokseeni. Siveltimet kuivuvat siinä todella nopeasti ja vaivattomasti, eivätkä ole mitenkään tielläni. Lisäksi minun ei tarvitse murehtia siitä, meneekö varsiin ja liimakohtiin vettä, koska siveltimet pysyvät koko ajan pystyasennossa, kunnes ne ovat kokonaan kuivuneet.
Meikkisiveltimien puhdistusrutiinini on myös muuttunut tämän myötä kokonaan. En tiedä, kehtaanko edes myöntää, kuinka harvoin pesin siveltimiäni ennen. Ongelmana oli silloin lähinnä se, että minulla oli niin vähän siveltimiä ja niiden kuivuminen kesti ikuisuuden ja vei paljon tilaa. Minun piti aina taktikoida pesupäivä sellaiseen hetkeen, kun tiesin, ettei minun tarvitse meikata yhtään moneen päivään. Ja sitten muistaa ja viitsiä pestä ne siveltimet juuri sillä oikealla hetkellä.
Nykyään minun on tullut pestyä siveltimeni kerran viikossa - vähintään. Vaikka minulla olisikin muita siveltimiä, joita voisin käyttää likaisten sijaan, niiden likaisten peseminen on niin vaivatonta, että mieluummin aloitan uuden viikon täysin puhtailla työkaluilla, jotta voin rauhassa miettiä, mitä haluan käyttää enkä vain käyttää sitä, mitä voin.
Sitten aloin pohtia, kuinka usein meikkisiveltimet oikeasti pitäisi pestä? Hetken googlailulla sain kasaan useita vastauksia ja yleinen näkemys näyttää olevan, että meikkisiveltimet pitäisi pestä kaksi kertaa kuukaudessa. Mutta pesujen välissä ne tulisi puhdistaa muilla tavoin kerran viikossa tai jopa kerran päivässä. Muita puhdistusmetodeja ovat ilmeisesti  esim. pesupyyhkeillä pyyhkiminen ja desinfiointiaineella suihkutteleminen. Ainakin tällä hetkellä mieluummin pesen siveltimet, kuin pyyhin ja suihkuttelen. Vai onko suihkeet jotenkin yleisestikin tunnettuja tuotteita?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...