Sivut

lauantai 12. lokakuuta 2019

Lisää MAC kokemuksia: poskipuna ja korostuspuuteri

Kun nyt kerran pääsin vauhtiin ensimmäisen MAC ostokseni kanssa, ostin samaan syssyyn korostuspuuterin ja poskipunan.
Olin jo pidempään ihaillut kaukaa tätä Extra Dimention korostusväriä sävyssä Soft Frost. Sävy on vaalea ja taittaa hieman pinkkiin. Kaikki promokuvat tuovat tuotteesta mieleen ehkä 80-luvun teknon tai 90-luvun Y2K viban. Joka tapauksessa olen todella innoissani tästä tuotteesta.
Iholla sävy on oikeastaan vähän liilaan taittava, kuitenkin juuri sopivan kiiltävä eikä yhtään kimalteleva, mikä on korostusvärissä hyvä. Käytössä totesin, että arkimeikkiin kannattaa laittaa tätä todella kevyellä kädellä, jos ei halua näyttää teknohirmulta. Mutta taidan pysyä arkimeikissä neutraalimmissa sävyissä ja käyttää tätä ilta-, viikonloppu ja erikoistapahtumien meikeissä.
En olen maailman suurin poskipunien ystävä, johtuen siitä, että kovin moni sävy ei vain yksinkertaisesti näytä hyvältä minun ihollani. Olen todennut, että hyvin vaaleat ja mahdollisimman vaaleanpunaiseen kääntyvät värit sopivat minulle aivan hyvin, mutta lämpimät, tummat, oranssiin taittuvat värit eivät taas sovi.
Tämä sävy on nimeltään Well Dressed. Punassa on mukana hieman kimalletta, mutten kuitenkaan koe, että se estäisi minua käyttämästä tätä myös arkimeikissä kevyellä kädellä levitettynä. Kimalteessa on se huono puoli, että se korostaa poskien ihon tekstuuria ja saa ihohuokoset ja rypyt (joita minulla ei tietenkään ole, mutta jos jollain on..) näyttämään suuremmilta.
Kädelle levitettynä puna ei juurikaan näy muuna kuin hentona kiiltona. Mutta minun käteni iho onkin tummempi kuin kasvojeni iho.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...