Sivut

sunnuntai 5. tammikuuta 2020

Uusi projekti 2020

Aiemmissa kirjoituksissa olen jo todennut, että matkakokoisten tuotteiden käyttäminen loppuun jatkuu vielä tänäkin vuonna. Lisäksi myös ponnarilakko jatkuu. 
Pääsin kirjaimellisesti vuoden vaihteeseen ostolakossani ja sen jälkeen sorruin alennusmyynteihin. Mutta en ole silti valmis vielä loupumaan ostolakostani täysin. En varsinaisesti kannata budjetteja, vaikka olen sellaisiakin itselleni asettanut ja niissä ihan onnistuneesti pysynyt. 
Haluan keskittyä kuluttamaan jo omistamiani tuotteita loppuun - tällä kertaa ihan oikeasti. Olen ymmärtänyt, etten oikeasti pysty muistamaan kaikkea, minkä omistan ja sitten yllätyn laatikoitani läpi käydessäni, siitä mitä kaikkea minulla on. Joten tällä kertaa jätän muistamisen ulkopuoliselle muistikortille. 
Olen päättänyt ottaa kuvan jokaisesta tuotekategoriasta, jossa minulla on meikkejä ja kosmetiikkaa ja pitää näitä kuvia mukanani puhelimessani, jotta en koskaan voi kaupassa ollessani vedota siihen, että tämä ja tämä on varmaan kohta loppumassa, kun en muista mitä omistan. 
Pohdin sitä vaihtoehtoa, että julkaisisin kuvat omaisuudestani täällä blogissa, mutta totta puhuen minua vähän nolottaa se ajatus. Ei pelkästään nolota vain sen takia, että tuotteita on niin paljon, vaan se että osa niistä on jo aika vanhoja - tietenkin heitän roskiin pilaantuneet tuotteet, mutta silti omistuksessani on tuotteita, jotka tuskin ovat olleet myynnissä ainakaan siinä muodossa enää vuosiin. Mutta voihan se olla, että tämä nolous on vain minun pääni sisällä. Kenellä meistä ei olisi ikääntynyttä kosmetiikkaa hallussamme..?

2 kommenttia:

  1. Kuvat on superhyvä idea ostoksilla olon jäähdyttelyyn! Olisipa silloin vakitöihin päästyäni 2013-2015 ollut älykänny, niin ehkä olisin malttanut pitää kosmekokoelmani kasvun kurissa :) Äläkä yhtään nolostele, itekin oon koko blogini ajan käyttänyt ja näyttänyt kaikenmaailman alekori- ja itse hilloamiani muinaislöytöjä. Sellaisten käyttely on hyvä idea kulutetun rahan vastineen saamisen kannalta. Kun nyt syksyllä jatkoin blogiani, täällä luonnoksissa oli 2013 kesän inventaarilista: joka kategoriaa oli keskimäärin 5-10 purkkia, joitakin enemmänkin. Muistan, miten kirpaisi heitellä nuo pois sitten mammalomalla, kun oli jopa homeenhajuisiksi menneitä rasvoja ja ihan ihme tuotteita, joita en vaan koskaan jaksanut käyttää. Jos en ois tota ällö-/nolovaihetta käynyt läpi, en kyllä olisi shoppailun kanssa niin maltillinen kuin nyt vihdoin alan olla. Joten tsemppiä projektiin, toivoa on! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän päästä tämän nolous tunteen yli. Saattaa olla, että vain yksinkertaisesti heitän noloimmat tuotteet roskiin, niin ei tarvitse niitä kuvailla :D toiseksi en tiedä kannattaa laittaa kuvaa koko kokoelmasta alussa, vai julkaista kuvia vasta sitten, kun on jotain edistystä, johon verrata.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...