Sivut

perjantai 1. toukokuuta 2020

Silikoninen hammasharja?

Olen jo vuosia käyttänyt sähköhammasharjaa enkä voisi kuvitella siirtyväni enää tavalliseen. Sähköinen hammasharja pesee hampaat paremmin ja tarkemmin kuin tavallinen, ja vähentää jätteen määrää ehkä vähän. Mutta käytännössä harjaspää pitää vaihtaa yhtä usein kuin tavallinenkin hammasharja.
Useat minimalistit ja mahdollisimman ekologista elämää tavoittelevat ihmiset ovat siirtyneet puisiin ja bambusta tehtyisin hammasharjoihin ajatellen, että ne ovat parempaa jätettä kuin muoviset hammasharjat. Ikävä kyllä usein bambuisissa ja muissa kuitutuotteista valmistetuissa hammarharjoissa on silti mukana muovia, jolloin jätteen laatu ei ole yhtään sen parempaa kuin tavallisissa hammasharjoissa. Enkä voisi kuvitella siirtyväni sähköhammasharjasta bambuiseen, vaikka se roskaisikin vähemmän.
Sitten kuulin silikonisista sähköhammasharjoista, joiden pää pitää vaihtaa vain vuoden välein. Olen siinä pisteessä, että minun pitää vaihtaa hammasharjani piakkoin, koska olen käyttänyt sitä jo vuosia ja mietin, että voisiko silikoninen sähköhammasharja olla hyvä seuraava ostos. Ikäväkseni en tunne ketään, joka olisi kokeillut tuotetta, jotta voisin kuulla rehellisiä mielipiteitä. Tuote on kuitenkin sen verran arvokas, etten sitä ihan kokeilumielellä ole valmis ostamaan. 
Onko kellään teistä kokemusta näistä? Mitä mieltä olette muuten ideasta. Itseäni hieman arveluttaa tuo harjaspään muoto, kun tiedän, että pyöreäpäiset hammasharjat pesevät aina paremmin kuin tällaiset pitemmät. Itse hammasharja maksaa noin 170€ ja vaihtopää maksaa 20€. Olen kyllä kokeillut silikonipäisiä hammasharjoja aikaisemmin ja pidin niistä todella paljon ja olen harmitellut, ettei sellaisia saa sähköhammasharjoihin - ainakaan OralB:n.

2 kommenttia:

  1. Mulla oli tuollainen (Foreo) hammasharja, ja se oli ihan peestä.

    Nyt h-harja on Philipsin sooninen, kalleudestaan huolimatta olen tyytyväinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, mikä siinä sitten oli huonoa? ei ole tarpeeksi tehokas? mietin, että miten se poikkeaa muista silikoniharjoista.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...