Sivut

torstai 16. huhtikuuta 2020

Meikkaatko etätöihin?

Hyvin monen muun suomalaisen tapaan minäkin olen ollut etätöissä viimeisen kuukauden ajan. Lomautusta odotellessa... Jotkut asiantuntijat sanovat, että työskentelemisestä kotona tulee tehokkaampaa, jos valmistautuu töihin, niinkuin normaalisti tekisi lähtiessään ulos. 
Monet ovat myös sitä mieltä, että näiden karanteenikuukausien ajan (jotka ilmeisesti kestävät vuoteen 2022 asti) on hyvä hetki kokeilla kaikkia meikkityylejä, joita on aina halunnut kokeilla, muttei näyttää kenellekään. Rohkeimmat ovat jopa halunneet kokeilla uusia kampauksia ja hiusvärejä ilman mitään epäonnistumisen riskiä - tai siitä kiinnijäämistä. 
Itse en ole meikannut nyt kohta kolmeen viikkoon. Hyvä kun muistan pestä naamani ja laittaa rasvaa päälle. Positiivista on se, että allerginen reaktioni kasvoillani on hyvin hiljalleen rauhoittunut. Mutta meikkiä en varsinaisesti ikävöi.
Halusin vain kysyä: meikkaavatko kaikki muut ihan vain kotona ollessaan? olenko minä ainut friikki, jota ei voisi vähempää kiinnostaa. En meikkaa edes kaupassa käyntiä varten. Juoksen aamulla seitsemältä kauppaan kerran viikossa eikä siellä ole ketään muita. Enkä muutenkaan koe, että minun olisi pakko meikata julkisille paikoille mennäkseni - töihin kyllä, mutta ei kauppaan.
Ei jestas en ole edes lakannut kynsiäni... Voihan se olla, että tämän eristäytymisen jälkeen jälleen ihmiseksi laittautuminen saattaa tulla haastavaksi.

7 kommenttia:

  1. Mie oon meikannut kotiopiskeluakin varten mutta lähinnä koska muutto on edessä pian ja mieluummin käytän loppumassa olevat meikit, kuin heitän roskiin suoraan ne jämät mitä en muutossa mukaan ota. Omituista ehkä mutta toisaalta on se myös herättänyt aamulla eri tavalla hommiin kun rutiinit pysyy yllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen aloittanut ihan uudenlaisia aamurutiineja. Voimistelua, aamukahvi ihan rauhassa ja sellaista. Meikkaaminen on aivan täysin unohtunut mielestä.

      Poista
  2. Olin lyhyen pätkän etätöissä, enkä meikannut silloin. Tuli kyllä mietittyä silloin, että entä jos Teams-palavereissa aletaankin käyttää äänen lisäksi kameraa. Tulin siihen tulokseen, etten meikkaisi työkavereita varten, mutta asiakaskontakteihin en haluaisi ilman meikkiä. Kotivaatteissakin tein pari päivää töitä kotona, mutta totesin, että siinä meni raja ja pakko edes pukeutua kunnolla, että tuntee saavansa asioita aikaiseksi :D Sitten työpaikkatyöhön palatessa meinasi kyllä laiskottaa meikata ja pukeutua, mutta otin itteä niskasta kiinni ja perusmeikkirutiinit takas käyttöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan, jos oma etätyökokemukseni olisi kestänyt vain hetken ja olisin tiennyt sen, niin en ehkä meikkaisi, mutta laittaisin myös "työvaatteet" päälle. Nyt olen ihan surutta verkkareissa kaiket päivät. Enkä tiedä, pääsenkö ikinä enää oikealle työpaikalleni. Jos minulla olisi videopalavereita, niin ehdottomasti meikkaisin, mutta onneksi puhun vain puhelimessa.

      Poista
  3. Hahhahhaa, mä olen vielä myöhäisiltapäivälläkin tukka kampaamattomana ja yöpuvussa "sorvin" ääressä, joten ei tietenkään myöskään meikkiä... :)

    Viime viikolla tosin jouduin käymään aamutuimiin labrassa, joten tälläydyin normaaliin varustukseen ja kampasin tukkani. Iltapäivällä oli tiimipalaveri (online), johin liittyi tunnin päästä muutama uusi ihminen ja palaverin vetäjä ehdotti kameroiden käyttämistä esittäytymiskierroksella. Samantien häipyi osa porukasta pukeutumaan, meikkaamaan naamaansa ja laittamaan hiuksiaan...

    VastaaPoista
  4. En ole siis ainoa, joka on aika au naturel töissä nykyään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No et todellakaan. Minä pesen hiuksenikin nykyään kerran viikossa, silloin kauppareissua edeltävänä iltana. Hyvä tietää, etten itsekään ole ainut :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...