Kirjoitan blogissani paljon kosmetiikan suoramyyntifirmojen tuotteista. Tiedän, etteivät nämä yritykset tuotteineen ole kaikille täysin tuttuja, joten päätin esitellä kaikki tuntemani yritykset yksitellen. Kerron yritysten taustoista ja suhteestani tuotteisiin. Nyt esittelyssä firma nimeltään Oriflame.
Kuka & Missä?
Oriflamen kosmetiikka yritys perustettiin Ruotsissa vuonna 1967. Perustajina olivat veljekset Jonas ja Robert af Jochnick Tukholmasta. Yrityksen nimellä viitataan keskiaikaiseen Ranskaan ja nimen ajateltiin tuovan vanhahtavaa tuntua yrityksen imagoon. Nyt yritys toimii yli 60 maassa. Yrityksellä on 5 omaa tuotantolaitosta Ruotsissa, Puolassa, Kiinassa, Venäjällä ja Intiassa. Nämä ovat myös yrityksen suurimmat asiakasmaat.
Mitä?
Yrityksen tuotelinjaan kuuluu kosmetiikkaa laidasta laitaan. Kosmetiikan lisäksi yritys myy muutamia tekstiilejä, koruja, laihdutustuotteita kuten myös yksittäisiä meikkivälineitä, mutta suurin paino tuotteissa on kosmetiikalla. Oriflame tukee useita hyväntekeväisyysprojekteja. Katalogien sivuilla komeilee usein julkkiksia mainostamassa tuotteita. Tuotteet tehdään luonnollisista aktiiviaineista eikä tuotteita testata eläimillä.
Miten?
Oriflame -tuotteita voi ostaa suoraan aktiivisilta Oriflame -myyjiltä, joita löytyy ympäri maata. Voit myös itse rekisteröityä Oriflamen asiakkaaksi nettisivujen kautta, jolloin voit tehdä omat ja ystäviesi ostokset itse.
http://fi.oriflame.com/index.jhtml
Mitä mieltä?
En itse ole Oriflame -myyjä, joten en hyödy kyseisen firman markkinoimisesta mitenkään. Olen kuitenkin ollut yrityksen asiakas jo liki 20 vuotta. Aivan tasaista laatua eivät kaikki Oriflamen kosmetiikkatuotteet ole ja viime aikoina minusta on alkanut tuntua siltä, ettei hinta-laatu -suhde enää ole yrityksellä kohdillaan. Lisäksi tilausta tehdessä kannattaa olla erittäin tarkkana tuotepakkausten oikean koon kanssa. Oriflamekatalogiessa on tapana vääristellä tuotteiden kokoja. Tästä huolimatta tämä yritys kannattaa noteerata, sillä katalogeissa on usein edullisia tarjouksia, joihin kannattaa tarttua. Lisäksi yrityksellä on omat klassikkotuotteensa, joiden suosio ei ole täysin tuulesta temmattu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti